Filmul românesc de pe Netflix care a făcut senzație la Cannes: a fost regizat de Cristian Mungiu

de: Ozana Mazilu
21 07. 2023

Bacalaureat sau Fotografii de familie este un film românesc din 2016 scris și regizat de Cristian Mungiu. Dacă vrei să îl vizionezi, și îți recomand acest lucru, întrucât se diferențiază de filmele românești „de duzină” din ultimul timp, el este disponibil pe rețeaua de streaming Netflix.

Rolurile principale au fost interpretate de actorii Vlad Ivanov, Maria Drăguș și Adrian Titieni. A avut premiera la 19 mai 2016, la Festivalul de la Cannes, unde a avut un real succes.

Filmul românesc de pe Netflix regizat de Cristian Mungiu

Filmul românesc îl prezintă pe un doctor dintr-un orășel provincial care trebuie să hotărască care este cea mai bună cale de urmat pentru copilul său în contextul societății românești de astăzi.

Filmările au avut loc în perioada iunie-iulie 2015, în orașul Victoria, din județul Brașov.

Distribuția filmului regizat de marele Cristian Mungiu arată cam așa:

  • Adrian Titieni ca Romeo Aldea
  • Maria Drăguș ca Eliza Aldea, fiica lui Romeo
  • Lia Bugnar ca Magda Aldea, soția lui Romeo
  • Mălina Manovici ca Sandra
  • Vlad Ivanov ca Inspectorul șef
  • Gelu Colceag ca șeful comisiei de bacalaureat
  • Rareș Andrici ca Marius
  • Alexandra Davidescu ca Dna. Aldea, mama lui Romeo
  • Petre Ciubotaru ca Viceprimarul Bulai
  • Emanuel Pârvu ca Procurorul Ivașcu
  • Lucian Ifrim ca Albu Marian
  • Gheorghe Ifrim ca Agentul Sandu
  • Adrian Văncică ca Gelu
  • Orsolya Moldovan ca Csilla
  • Tudor Smoleanu ca Doctorul Pandele
  • Liliana Mocanu ca Dna. Bulai
  • Constantin Cojocaru ca Meșterul lăcătuș
  • David Hodorog ca Matei
  • Eniko Benczo ca Doamna Mariana
  • Valeriu Andriuță

Filmul românesc a luat Premiul pentru regie, în anul 2016 la Festivalul Internațional de Film de la Cannes, iar la Palić, tot Premiul pentru regie. În Chicago, a obținut Silver Plaque pentru scenariu și Silver Hugo pentru cel mai bun actor (Adrian Titieni).

„Povestea poate fi translatată în orice alt spaţiu geografic, dar ceea ce e însă specific, recognoscibil, iar regizorul reuşeşte să surprindă şi să pună exact reflectorul, e tocmai dezarticularea/dezmembrarea unui spirit colectiv, lehamitea, băltirea, parcă patologia unei culpe generale. Ura de sine. Pentru că fiecare dintre personaje, în afara fiicei sau a iubitului ei / Rareş Andrici, sunt contaminate de această ură de sine, de această dezarmare”, scrie Lapunkt.ro.